FINSK – asiakaspalvelun ammattilainen
Kerron teille nyt tarinan siitä, miten asioiden pitäisi sujua kaikkialla. Eräänä päivänä käytettyinä ostetut FINSK-merkkiset kenkäni hajosivat. Olin kävelemässä kotiin, kun toisesta kengästäni vaan tipahti korko maahan. Kun tarkastelin kenkää kotona, huomasin, että korkoa kengässä kiinni pitävä tukiruuvi oli napsahtanut poikki. Harmittelin tilannetta ja suunnittelin vieväni kengät suutarille korjattavaksi.
Tarina ei kuitenkaan pääty tähän. Minua kuitenkin painostettiin lähettämään aiheesta FINSKille sähköpostia ja lopulta uskaltauduinkin kertomaan tapahtuneesta sähköpostitse. Kirjoitin yksityiskohtaisen sähköpostin eräänä tiistai-iltana ja minulle vastattiin alle tunnissa näin:
“Thank you for your email. This is (yhteyshenkilön nimi) at FINSK and I do apologise for your very unfortunate luck with the shoe. I can assure you that the quality on FINSK shoes is our priority and this never happens. Do you think it is possible to ship those shoes back to me? I am going to the factory on (päivämäärä) (maybe before that) and would like to take your shoes to them and change both heels. This is very good feedback and I will make this my priority to fix this.
I would be happy to reimburse your postage, if you could send the shoes with registered sign for post and send to (osoitetiedot).
Please do not hesitate to contact me should you need anything else.”
Hämmentyneenä kokemastani ymmärryksestä postitin siis kengät saamaani osoitteeseen 21.10.2011 yhteystietojeni kera ja jäin odottelemaan. Väliaikaraportteja kenkieni matkasti tuli tasaisin väliajoin ja sitten eräänä päivänä sain seurantakoodin lähetykselle. En ehtinyt edes tarkistaa sitä, sillä 24.11.2011 lähetti soitti ovikelloa ja sain syliini FINSK-nauhoin koristellut paketin.
Kengät palasivat luokseni puhdistettuina sekä korjattuina ja ihan uuden pölypussin kera. Tippahan siinä meinasi tirahtaa linssiin, kun ne oli pakattukin aivan kuin uusi kenkäpari. Tämä on sitä todellista asiakaspalvelua. KIITOS!<3
Hannah
WAU! Olen mykistynyt, tuo vastaus on niin.. uskottava, hän on oikeasti pahoillaan. Tulipa hyvä mieli puolestasi :)
MouMou
Mullekin tuli hyvä fiilis! Kerrankin homma toimii.:)
Tasha
Wow! Mahtavaa asiakaspalvelua :) Tuollainen varmasti piristää arjen keskellä! Upeet popot btw <3
MouMou
Voi kyllä! Jännitti niin lähettää se maili, että vastaus tuli kyllä mukavana yllätyksenä. Ja kiitos kenkäkehuista.:)
tiina
mahtavaa!
MouMou
Tämä palauttaa vähän uskoa ihmisiin.:)
Marikki
Vähän erilainen suhtautuminen FINSKillä reklamaatioihin kuin eräällä toisella merkillä, jonka liikkeessä reklamoimisesta Nata taannoin kirjoitti.
MouMou
Tuli ihan sama mulle mieleen!:D
Nelliina
tuli kans heti mieleen se Natan postaus :D
Ps. selasin tässä viikko sitten Elleä (? muistaakseni) ja aika vauhdilla niitä mainossivuja, kunnes jouduin palaamaan takaisin että hetkinen, mä tunnen ton hiushommelin mallin jostain…. Ihan järkyttävän hienot kuvat, olit ihan pron näköinen, siis niin että en edes ajatellut et kuvassa olisi ollut joku muu kuin ammattimalli!
MouMou
Kiitos!<3 Ne kuvat onnistuivat kyllä yli odotusten.:)
Nata
joo ja mulle tuli ihan sama mieleen prkln bianco.
MouMou
Se oli kyllä karmea tarina! Jäi vähän huono maku suuhun.:/
xxx
finskiltä hienoa toimintaa, vaan minua kiinnostaisi ilmoititko sähköpostissasi ostaneesi kengät käytettyinä? jos teit niin, niin aivan mahtavaa, mutta jos et niin mielestäni oli väärin antaa finskin korjata kengät): älkää nostako tästä sotaa, tämä on mielipiteeni, enkä halua olla syyttävänä sormena kuitenkaan! kiinnostaa vain että korjasiko finsk käytettyinä ostetut kengät:o
MouMou
En minä edes pyytänyt mitään korjausjuttuja viestissäni, kyselin vaan, että onko iän myötä haurastuminen normiaalia:
“Hei!
Tämä oli ainut sähköpostiosoite, jonka löysin, joten koetan nyt tätä kautta.
Finskkengilleni sattui tässä yksi päivä onnettomuus ja korkoa kannattava ruuvi/naula katkesi, minkä vuoksi korko vain tipahti irti Se ei ollut heilunut tai mitään etukäteen. Kannattaisikohan tästä koettaa reklamoida vai onko noissa puukoroissa tällainen ominaisuus, että ne jotenkin haurastuvat?
Kiitos jos etukäteen, jos osaatte auttaa!
Liitteenä kuva.“
MouMou
Miten se muuten vaikuttaa, että kengät on ostettu käytettyinä? Jos niitä on käytetty pari kertaa ennen ostoani, niin pitäähän kenkien normaalia kulutusta kestää.
xxx
no mielestäni sillä on väliä että oletko ‘oikeutettu’ saamaan kenkien korjauksen josset itse ole ostanut niitä täydellä hinnalla kaupasta ja näin maksanut kyseiselle firmalle kengistä .. ja juu ymmärrän kyllä pointin että samatuo kuka niitä olisi käyttänyt, todennäköisesti korko olisi katkennut ja muuta mutta perjaatteessa et ollut finskin asiakas vaan välikäsi tainiin .. hei moksu älä nyt suutu minulle, en halua aiheuttaa pahaa mieltä tai eripuraa!): tämä on vain mielipiteeni ja ymmärrän kyllä sinunkin kantasi ja olen iloinen että finskillä oli hieno asiakaspalvelu(:
MouMou
Lähinnä vaan ihmetytti pointtisi, kun minusta tärkeintä on, että kuluttajille myytävät tuotteet kestävät normaalia käyttöä.:)
Hannavee
Oho, vielä on siis olemassa hyvää asiakaspalvelua! Tää kannustaa kyllä muakin laittamaan viestiä Warpille, niiden merkkiset kengät mulla hajos ensimmäisen kerran jo kahen viikon käytön jälkeen… Hyvä että sait kengät korjautettua :))
– Hannavee
http://likoorikahvi.blogspot.com
MouMou
Oho, aika nopsaan kyllä. Reklis vaan tulille.:)
Reetta
Ei voi muuta sanoa kuin että upeaa asiakaspalvelua. Täydellisesti toimittu ja kenkäsi ovat kuin uudet! :)
MouMou
Ihan mahtavaa!<3
miio
Hienoa että teit aiheesta postauksen ja Finski sai myös ansaitsemansa kehut. On tutkittu tosiasia, että ihmiset kertovat yleensä herkemmin ja useammalle ihmiselle eteenpäin negatiiviset kuin positiiviset kokemukset. Tähän tietysti vaikuttanee sekin, ettei kaikkien asioiden toimivuutta oikein osaa arvostaa, ennen kuin ne eivät enää toimikaan. Nyt kuitenkin kun aihetta kehuihin oli, nostit asian esiin, ja tämä toivottavasti kannustaa myös muita yrityksiä panostamaan asiakaspalveluun.
MouMou
Totta. Koetan itse opetella juurikin kehumista, vaikka se välillä tuntuu hankalalta.:)
Jenni
Vau mitä asiakaspalvelua! :)
MouMou
Esimerkillistä kyllä.:)
Viivi
Haha, tulee mieleen ihan vastakkainen esimerkki eräästä suomalaisesta sukkamerkistä. Perus-nilkkasukat kuluivat parin päivän käytön jälkeen puhki ja valmistajan kommentti asiaan oli “nilkkasukkia ei ole tarkoitettu jokapäiväiseen käyttöön”. :D
MouMou
MITÄ?! Ei morjens!:D
randomkisu
Wau, ihanaa :D ONNEKS laitoit sen sähköpostin!! :)
MouMou
ONNEKS mua painostettiin blogissa siihen!<3
Nuna
Sain vähintään yhtä hyvää palvelua Spartoolta, kun sieltä tilattujen Uggieni takasauma repesi tässä taannoin. Reklamoin asiasta Spartoolle ja sieltä pyydettiin palauttamaan kengät lähetin välityksellä ja uudet Uggit postitettiin minulle heti samana päivänä. Kaikki kävi kädenkäänteessä ja super nopeasti, pisteet Spartoolle! :)
MouMou
WOW! Nousi kyllä sen firman pisteet entisestään mun silmissä nyt.:)
Night at Vogue
Todella hienoa!
MouMou
Parasta.:)
nanna
Hieno homma, näin reklamoinnin kuuluukin toimia. Ei ole myyjien tai muidenkaan kuin korkeintaan omistajien pussista se vähä pois korjata/korvata jos muuten tuotanto on laadukasta! :)
MouMou
Juurikin näin.:)
Maria M.
Mahtavaa palvelua! Tuollaisesta tulee aina iloiseksi :) Kyyninen minäni toivoo, että myös “tavalliset kuolevaiset” saavat yhtä hyvää palvelua… x) Mutta ihan mahtavaa, että homma toimi noin hyvin!
MouMou
Joo, sama. Nykyään kun ei tarvitse linkitellä mitään blogeja maileihin, kun jotkut tunnistavat jo oikeasta nimestä, että “tää on se blogityyppi”. Olisi kiva tietää, mihin kaikkeen se on vaikuttanut.:/
Siiriliinu
Mahtavaa kun jossain vielä saa kunnon asiakaspalvelua! Toisin kävi kun itse menin palauttamaan eräät upeat superkorkeat korkkarit jotka mursi mun jalkapöydän ku se pohja oli niin älyttömän liukkaaksi tehty. No minulle vaan todettiin, että ei pohja ole liukas, et vain osannut kävellä kengillä oikein. Pyysin ihan ystävällisesti myyjää laittamaan eteenpäin, että näitten pohja on erityisen liukas ja näin hienon palautteen sain :D Ei se asiakaspalvelu vaan kaikilta suju… Nim. puolet elämästäni kävellyt erittäin korkeissa koroissa ja voin vannoa, että jos jotain osaan niin se on korkkareissa kävely! :D
http://siiriliinu.blogspot.com/
MouMou
Pöh, kyllä se liukas pohja vaan on kenkien vika. Olen joskus törmännyt sellaisiin tappopohjiin, että huhhuh!:D
Harhakuvitelma
vau, aikas mahtavaa palvelua etten sanoisi! :O
MouMou
TÄYDELLISTÄ!:)
Aliisa
oot niiiin ihana kun postaat näin usein! Keep it up! Ja ihan uskomatonta palvelua kyllä :)
MouMou
Kiva, jos tykkäät tästä tykitystahdista!;)
Marikki
Laitoin juuri eilen palautetta erään nettikaupan huonosta käytettävyydestä ja vaikka palautteeni oli täysin asiallinen, silti mietin että mitenköhän viestiini suhtaudutaan. Olikin tosi positiivinen yllätys, kun aamulla sähköpostilaatikossa odotti ystävällinen vastaus palautteeseeni. Jotenkin sitä perisuomalaiseen tyyliin ajattelee, että vaikka saisi huonoa palvelua tai tuotteessa olisi jotain vikaa, niin mitä sitä valittamaan, mitähän ne minusta ajattelevat :D
Natan tapauksesta tuli mieleeni, että toivottavasti reklamoinnista ei tule sellainen asia, että tunnettujen ihmisten palautteeseen vastataan negatiivisen julkisuuden takia, mutta tavikset joutuvat kärsimään nahoissaan. Natahan ei ollut tuonut bloggaamistaan esille, mutta sitten loppujen lopuksi kun muu ei ollut auttanut niin oli lähettänyt linkin blogikeskustelustaan ja johan ääni oli muuttunut firman kellossa.
Mutta toisaalta kyllähän tuollainen takin kääntäminenkin on huonoa julkisuutta. Reklamoijalle on tietenkin hyvä juttu että saa asiansa läpi, mutta firman toimintasta saa kuvan, ettei heidän toimintatavoissaan ole logiikkaa kun näkemys tuotteen virheellisyydestä muuttuu tai he eivät edes viitsi tutkia virheelliseksi väitettyjä tuotteita kunnolla (Natan blogikirjoituksessahan oli selkeät kuvat virheellisistä kengistä).
MouMou
Mä olen yleensä niin kettu, että hoidan kaikki “ikävämmät” jutut siviilisähköpostista, jotta ei ns. status pääse vaikuttamaan. Ärsyttävä kyllä huomata, miten muka jotakin muka-julkkista (viitaten siis KAIKKIIN bloggaajiin) pitäisi kohdella paremmin kuin muita asiakkaita. Kaikille samat oikeudet!
jonna
OHHOH! Aika superhyvää palvelua!!:o Saitko postikulut nopeasti takaisin?
MouMou
En ole saanut vielä skannattua kuittia, mutta lupasivat hyvittää.:)
Jensba
ei hitto! ihan huippua!
Oikeesti, ei aina ittekkään “jaksais kehtais tai muuten vaan ei huvita” reklamoida, mutta se kyllä kannattaa :D
MouMou
Joo, mäkään en yleensä jaksa. Kerran DinSkolle jouduin tätä ennen, mutta se tyyppivika oli niin paha, että paloi nakki.:/
maija
Ohhooh ! hyvä juttu :) nyt tuli vaan mieleen, että minkähänlaisella viestillä oikeen vakuutit heidät? :)
MouMou
TODELLA säälittävällä!:D
Katja
Voi miten ihanat kengät <3 Ja voi miten ihanaa asiakaspalvelua! Musta on ihanaa kun joissain (nykyään yhä harvemmissa) paikoissa panostetaan oikeasti henkilökohtaiseen asiakaspalveluun. Tollanen vaan piristää päivää ihan älyttömästi :)
MouMou
Niinpä! Valitettavaa, että hyvä asiakaspalvelu ei ole itsestäänselvyys, vaan enemmänkin poikkeus.:/
muffinaround.com
Mulle tapahtui vähän saman tyyppinen juttu Snö Of Sweden-merkin kanssa. Mun suht uusi kaulakoru, meni yllättäen poikki. Kirjoitin tästä blogiini ja harmittelin asiaa.
Yllättäen Snö Of Swedeniltä Ruotsista tuli sähköposti jossa pyysivät mun osoitetta. Ne lähetti mulle uuden. Olin aika hoo-moilasena. Mutta todella iloinen :) Varsinkin kun Stocka oli jo korvannut korun mulle, mutta samaa mallia ei enää ollut kaupoissa.
MouMou
Ihana, kun joskus kaikki tällainen inhottava säätö meneekin sitten hyvin!:)
Katya
On kyllä kiva kun on tämmöstä asiakaspalvelua! Ja harvinaisen nopeesti vielä :)
MouMou
Niinpä! En osannut kyllä edes odottaa.:)
IraCassandra
Vau!! Aika mahtavaa tuollainen toiminta, ja niin harvinaista nykypäivänä :)
MouMou
Samaa mieltä. Jotenkin hyvään asiakaspelvaluun kiinnittää nykyään helpommin huomiota, kun se ei ole enää standardivaatimus.:)
Paula
Kyllä reklamoida aina kannattaa. Esimerkillistä toimintaa Finskillä!
MouMou
Samaa mieltä!<3