Jos joululahjoja on vielä ostamatta, kannattaa harkita materialistisen lahjan sijaan jonkinlaista elämystä. Pääsin nimittäin itse testaamaan erästä Elämyslahjojen houkuttelevimmista elämyksistä ja pidin siitä kovasti. Mikäpä sen parempi lahja kuin rennompi olo ja stressittömämpi fiilis. Sain itse valita elämykseni ja Rocca al Mare -romantiikkapaketti juniorsviitissä kuulosti sopivalta paolta arjesta. Sen hintakaan ei huimaa päätä Koska hotelliöitä kuului elämysmatkaan vain yksi, otin matkaa varten kaksi päivää vapaata töistä ja lähdin matkaan naapurini kanssa. Ihan siis elämystestimielessä.

Itse hotelli Rocca al Mare sijaitsi meren rannalla ja sinne pääsi keskustasta helposti ilmaisella bussilla. Hotelli oli varsin viihtyisä ja sieltä oli upeat näkymät merelle. Vastaanoton henkilökunta oli ystävällistä ja hotellin tunnelma ihanan rauhallinen. Elämys lunastettiin vastaanottoon annetulla elämyslahjakortilla. Hotellin palvelut esiteltiin meille ja varsinkin aamuisin tarjolla oleva sauna ja allas kuulostivat rentouttavalta tavalta herätä uuteen aamuun.

Huoneemme oli siisti ja koristeltu romanttisesti. Pyyhkeistä kasatun taideteoksen lisäksi huoneessa odotti kylmä kuohuviinipullo, karkeista tehty sydän sekä hedelmäkori, mutta suurinta luksusta oli ehdottomasti oma poreamme ja unelmanpehmeät kylpytakit sekä -tossut. Pidin erityisesti siitä, että huoneen lämpötilaa pystyi säätämään itse, sillä tahdon nukkua viileässä. Vaikka näkymät merelle olivat upeat, pimensin huoneen yöksi verhoilla. Valoa ja kuumuutta kammoava hankaja nukkuja kiittää mahdollisuuksista vaikuttaa uniolosuhteisiin.

Illalla kävimme vielä hieman kävelemässä hotellin lähistöllä ja ruokailimme hotellin edullisessa, mutta tasokkaassa ravintolassa. Alkupaloiksi valitsimme saaristolaisleipää. Sen suolainen valkosipulisuus saa vieläkin veden herahtamaan kielelle. Seuralaiseni tilasi pääruuaksi lammasta, joka olikin herkullista, ja minä nautiskelin kermaisen lohipastan. Ruuan kanssa nautimme viiniä. Laskut olivat hämmentävän pienet, palvelu ystävällistä sekä nopeaa ja ruoka todella hyvää. Suosittelemme siis lämpimästi hotellin ravintolaa. Päätimme pitkän päivän rentouttavaan kylpyyn ja nukahdimme valtavaan sänkyymme väsyneinä, mutta onnellisina.

Aamulla heräsimme niin hyvien unien jäljiltä, etten muista, koska olisin viimeksi ollut niin rentoutunut. Tallustelimme buffet-aamiaiselle, joka oli kerrassaan ihastuttava. Varsinkin letut saivat meiltä molemmilta isot plussat. Saunaan emme lopulta jaksaneet mennä, vaan loikoilimme puoleenpäivään asti isossa sängyssämme. Lopulta tuli aika jättää hotelli ja kirjautua sieltä ulos.

Pidin erityisesti siitä, että hotellin läheisyydessä sijaitsee valtava Rocca al Mare -ostoskeskus, jossa kävimmekin toisena päivänä shoppailemassa ennen paluumatkaa. Kokonaisuutena kahden päivän romanttinen loma oli juuri sopiva irtiotto arjesta. Loma oli myös edullinen, sillä laivamatka Tallinnaan, joka ei siis sisälly lahjakorttiin, ei paljoa maksa. Pakettia myydään ympäri vuoden eli on aivan sinusta kiinni, tahdotko nauttia lumisista talvimaisemista, aurinkoisesta kesästä vaiko kenties hurmaavista välivuodenajoista. Vai olisiko jokin muu elämyksistä sittenkin enemmän mieleesi? :)