Etäshoppailua ystävien kanssa
Nettikaupoissa tapahtuu taas. Vanha tuttavani Ellos tarjoaa asiakkailleen ja heidän ystävilleen aivan uudenlaisen tavan käydä yhdessä nettiostoksilla. Ellos.fi-sivustolta uutuutena löytyvä Friends Store on Elloksen markkinoille tuoma palvelu ja samalla ensimmäinen etäkauppayritys Pohjoismaissa. Muut kansainväliset yritykset ovat saaneet hyviä kokemuksia vastaavanlaisista paveluista ja Friends Storen tuominen markkinoille onkin varsin merkittävä askel Ellokselle sosiaalisessa mediassa.
Mikä Friends Store sitten oikeastaan on? Kuten kaikissa uusissa verkkokeksinnöissä, tässäkin hyödynnetään Facebookia. Elloksen tarkoituksena on helpottaa verkko-ostamista tarjoamalla asiakkailleen mahdollisuuden vuorovaikutukseen Facebook-ystäviensä kanssa. Ystävät voivat kertoa toisilleen, mitä mieltä ovat mistäkin tuotteista. Homma toimii niin, että asiakkaat kirjautuvat Elloksen Friends Storeen Facebookin kautta ja ilmoittavat “tykkäävänsä” heitä kiinnostavista tuotteista. Friends Storessa asiakkaat voivat etsiä muita käyttäjiä eniten kiinnostavia tuotteita ja lisäksi inspiroitua tuotteista, jotka sopivat heidän henkilökohtaiseen profiiliinsa. Palvelua käyttävät asiakkaat saavat lisähyötyjä, kun “tykkään”-toimintoa kehitetään pidemmälle ja siihen liitetään kiinnostavia uusia toimintoja.
Sain uteliaille Facebook-tunnuksettomille, jotka eivät itse pääse palvelua koettamaan, jaettavaksi tuon yllä olevan screenshotin uudesta palvelusta. Tarkka kuva ei ole, mutta se antaa vähän suuntaa, millaisesta toiminnosta on kyse. Mietin pitkään , onko tuossa kuvassa kirjoitettu Elloksen sijaan vahingossa Ellas, mutta se taitaakin olla esimerkkikäyttäjän nimimerkki.:)
Tämä uusi sovellus on jo nykyisten ja uusien asiakkaidemme käytettävissä. Kaikilla Facebookin käyttäjillä on mahdollisuus kirjautua Elloksen Friends Storeen, innostua ja tulla ystäviensä innostamaksi. Tavoitteena on luoda ainutlaatuinen ja jännittävä shoppailuelämys, kun Elloksen asiakkaat shoppailevat yhdessä. Saa nähdä, kuinka tämän sosiaalisen median ensimmäisen shoppailusovelluksen tarina jatkuu. Itse liityin palveluun tänä aamuna lehdistötiedotteen saavuttua.
Suvi
Sellainen pieni kritiikki että joskus näistä tuotteista ja palveluista kertovista postauksista tulee usein sellainen vaikutelma että palveluntarjoajan mainosteksti on copypastettu blogitekstiin ja on vaikea erottaa mikä on omaa mielipidettäsi ja mikä valmistajan mainostekstiä. Siis ei pelkästään tässä postauksessa ole siitä kyse (kun tuskin olet vielä tuota edes kokeillut?), mutta esim. epilaattoripostauksesta jäi vähän samanlaiset fiilikset.
Jos tästä ei ole kyse niin sitten suosittelen töitä mainosfirmassa ;). Muuten ruusuja kivasta blogista, toki jos ei mainospostaukset miellytä niin voin ne skipata ja niin olen yleensä tehnytkin :).
MouMou
Tämä olikin melkein sellainen, kun en yleensä jaksa näistä lehdistötiedotteista välittää. Ja koetin nimenomaan välttää tuomasta sitä mielipidettäni tähän, koska sellaista ei tosiaan oikein vielä ole.
Mutta tosiaan. Itsekin teen niin, että jos joku postaus ei iske, skippaan sen!:)
MouMou
Ja pakko vielä sanoa, että jonkun tiedotteen pohjalta on kamala kirjoittaa. Ikinä ei tiedä, mikä tieto kiinnostaa lukijoita ja usein niissä tiedotteissa on käytetty parhaat ilmaisut jo ja omat väännökset tuntuvat niiden rinnalla kököiltä. Eli huonompia lehdistötiedotteita, kiitos!:D
Suvi
Itselleni taas suosittelisin jotain oikeinkirjoituskurssia ja toista kupillista kahvia :D.
MouMou
Mulla on kolmas alla, mutta kirjoitus ei suju silti.;)