Olen viime aikoina löytänyt useita muotimerkkejä ja -suunnittelijoita, jotka tuovat raikkaan tuulahduksen vanhojen suosikkimerkkieni joukkoon. Muutamia suunnittelijoita olen tavannut kasvokkain, muutamiin olen tutustunut jotakin kiertotietäni. Saan työni kautta tehdä paljon brändiyhteistöitä, joten olen siinä mielessä onnekas, että ammennan sieltä inspiraatiota myös blogiini, vaikka tämä postaus ei mikään yhteistyö olekaan. Jutun kuvat on lainattu valmistajien sivuilta.

 

Merkki: Riski, jota luotsaa Liisa Riski, tuli minulle tutuksi työni kautta. Lumouduin pienestä putiikista, jossa vaatteet muodostivat harmonisen kokonaisuuden kiertäen tilan seiniä. Jokaisen malliston takana ei ole vain teemaa, vaan kokonainen tarina. Eniten ihastuin Kontulan Monnit -tarinaan. Kyseinen mallisto on kunnianosoitus Liisan edesmenneelle Napoleon-kissalle ja tämän kissojen mielikuvitusfutisjoukkueen fanituotteisiin perustuvan malliston tuotosta annetaan osa löytöeläinten hyväksi.

Merkin takana: Liisa Riski on sydämellinen kissanainen, joka seisoo merkkinsä takana jokaisella solullaan. Tapasin Liisan kasvokkain työni puitteissa ja tiesin heti, että tällä naisella on takatasku täynnä tarinoita. Liisa hoitaa lähes kaiken merkkiinsä liittyvän itse ja on työllistetty kellon ympäri, joten tämä brändi, jos mikä ansaitsee tulla löydetyksi ympäri maailman. Myymälä sijaitsee Helsingin Punavuoressa ja suosittelen poikkeamaan siellä, joten kiehtovat tarinat ja kauniit, laadukkaista materiaaleista valmistetut vaatteet ovat sydäntä lähellä. Toki verkkokauppakin toimittaa ostoksia ja sieltä voi lukea tarinoita.

Merkki: BeWooden-merkistä kirjoitin jo aikaisemminkin, löysin sen ennen joulua. Kotimaassaan Tšekeissä BeWooden on kuulemma yhtä suosittu kuin Marimekko Suomessa. Merkki on pidetty varsinkin nuorten keskuudessa, ja sen laadukkaita materiaaleja pidetään arvossa. TV-persoonat, muotiväki ja julkkikset ovat ottaneet merkin omakseen, joten uskon, että sillä on potentiaalia myös Suomessa. Tanska ja Saksa kun ottivat merkin vastaan räjähdysmäisen suosion kera.

Merkki perustettiin vuonna 2013 ja se löi läpi puisilla ruseteilla. Niitä on tarjolla maskuliinisempia ja feminiinisempiä, mutta myös pienempiä versioita lapsille. Nykyään BeWooden tekee myös mm. lompakoita, kirjekuorilaukkuja (joihin minä hurahdin), solmioneuloja ja koruja.

Merkin takana: Puutuotteita ja muita asusteita tuo Suomeen hurmaava Ondrej. Meitä yhdistää opiskelu Jyväskylässä ja yksi lapsi (siis kummallakin, ei yhteinen :D). Mies on toiminut yrittäjänä Suomessa jo viisi vuotta. Tämä positiivisella elämänasenteella siunattu työmyyrä työskentelee päätyökseen äänituotannon parissa, mutta kasvattaa samalla koko ajan ihmisten tietoisuutta BeWoodenista. Hän rakastaa leikkiä poikansa kanssa, saunoa, sienestää, herkutella Pätkis-patukoilla ja juoda paljon kahvia. Sanoinko jo, että meissä on paljon samoja piirteitä?

Kiinnostuitko ja janoat enemmän tietoja? Riski löytyy netistä TÄÄLTÄ ja BeWooden TÄÄLTÄ! :)