Donitsin tarina
Olisin voinut kävellä johonkin muuhun akkaintarvikkeita myyvään kauppaan, napata hyllystä donitsin, maksaa sen kiltisti ja lähteä kotiin. Onneksi en kuitenkaan tehnyt niin, vaan menin eilen kaikista kaupoista juuri Ideaparkin Glitteriin. Tuijotin ensin kauhistuneena donitsien, valkkien, vaahtomuovihirviöiden ja kaikenlaisten hiuslaitteiden hieman turhankin laajaa valikoimaa kelaten samalla pääni sisällä erilaisia kampauksia, joita ehkä saattaisin osata tehdä. Luokseni astui ystävällinen myyjätär, jolle esitin ongelmani. Mitä ihmettä tällainen tumpelo osaisi tehdä hiuksilleen serkkunsa ylioppilasjuhliin?
Sen sijaan, että olisi ohjeistanut kokeilemaan jotakin välineistä, avulias myyjä avasikin omat hiuksensa ja esitteli minulle muutamankin erilaisten kampauksen ja miten ne voi apuvälineiden avulla itse tehdä. Kiitin avusta ja jäin vielä mietiskelemään hetkeksi hyllylle, mutta päädyin lopulta ostamaan tutun donitsin vaaleana, jotta saisin tehtyä klassisen nutturan. Ostokseni saattaa tuntua tylsältä (ja sitä se tavallaan olikin), mutta kirjoitan tätä postausta aivan erityisestä syystä. Nutturan lisäksi sain liikkeestä mukaani hyvän mielen ja se, jos mikä, on jakamisen arvoinen asia. Oletteko te törmänneet viime aikoina erityisen mukaviin ja auttavaisiin asiakaspalvelijoihin? Sellaiset tuntuvat olevan välillä hieman hukassa, joten ilmiantakaa kokemuksenne! :)
Rakkaudella, Hannele
Glitterissä on kyllä tosi usein asiantuntevat ja hyvät myyjät!
Viimeksi sain hyvää asiakaspalvelua Fazerin kahvilassa, siitä tulee kyllä tosi hyvä mieli.
<3 Hannele
http://www.rakkaudellahannele.fi
Iina M.
Kahvilassa pitäisi aina olla hyvä asiakaspalvelu. Pahinta ikinä on kiukkuinen myyjä valmistama kahvi, sen maistaa! :D
Tarja
Glitterin asiakaspalvelu on kyllä omaa luokkaansa! Täällä seuduilla on kaksi Glitteriä ja molemmissa saa aina iloista ja avuliasta palvelua. Myös tyttärien pienet ostokset saavat aina ihan yhtä ison huomion kuin kenen tahansa. Mutta on sinänsä kyllä surullista, että hyvä asiakaspalvelu on nykypäivänä enemmän harvinaisuus kuin vakio… Olen saattanut tilata tuotteen netistä ihan vain sen takia, että en viitsi mennä hakemaan sitä kaupasta, jossa tiedän olevan huonon asiakaspalvelun. Tämä jos mikä ei ole hyväksi kivijalkaliikkeille ja monesti mietinkin sitä, että miten nykypäivänä on edes vara pitää palkkalistoilla asiakaspalvelijoita, joille asiakas näyttää olevan riesa…
Iina M.
Ai, tämä on koko ketjun laajuinen ilmiö! Ihana kuulla. :)
Hanna
Minä taisin saada muutama viikko saman myyjän palvelua, teki jopa mun omiin hiuksiin nätin kampauksen ja neuvoi miten tehdä se esim bussissa istuessa – ihanaa palvelua :)
Iina M.
Eikä! Aika ihanaa. :)
Anonyymi
Tampereella eräässä viinakaupassa myytiin hymyillen kossupullo.
Siitä tuli hyvä mieli ja aina parani, kun hörpiskeli sen ostoksen :)
Iina M.
Hymyn leveydellä ja juodun kossun määrällä saattaa olla suora riippuvuussuhde. ;)
Siiri
Kuopiossa Matkuksen Glitterissä aivan ihana ja avulias myyjä teki minun hiuksiin nutturan kun pyysin vinkkiä miten saisin valkin nätisti päähäni! Palvelu vaikutti kyllä ehdottomasti ostoksiini. Menin ostamaan pelkkää donitsivalkkia mutta mukaan lähti 80 eurolla kaikkea pientä kivaa :D Upeaa palvelua! :)
Iina M.
Oho, tuo kuulostaa kyllä todella hyvältä palvelulta! <3
Liina_
Suomessa on kyllä niin paljon parempi asiakaspalvelu kun täällä Euroopan toisella puolella Espanjassa. Täällä myyjät niin tympeitä ja elämäänsä kyllästyneen näköisiä ja oloisia. Ei aina edes huvittaisi käydä lähikaupassa kun myyjät niin tympeitä…
Iina M.
Uskon! Vaikuttaa kyllä hurjasti ostosfiilikseen tuo asiakaspalvelu. Ihan jo ruokakaupassakin. :)
Annika
Mä työskentelen asiakaspalveluhommissa, ja mun sydäntä jotenkin lämmittää ihan hirveesti lukea ihmisten kokemuksia hyvästä asiakaspalvelusta! Tuntuu siltä, että nykyään helpommin vaan valitetaan kaikesta :D tiedostan, että oon aika hyvä asiakaspalvelija, ja pyrin aina antamaan asiakkaille hyvän kokemuksen, sillä vaikka mä teen sitä 8 tuntia päivässä, 40 tuntia viikossa, se lyhyt kohtaaminen on asiakkaalle päivän ainoa mun kanssa, ja toivon että siitä jää hyvä mieli. Asiakaspalvelu tulee multa jotenkin tosi luontasesti, ja välillä ihan hämmentää, kun oon small talkin lomassa jutellu kaiken näköstä ja asiakkaat tulee kyselemään vanhoja juttuja :D hukkasin mun punasen langan tähän tekstiin mutta vaikka tää ei ookaan kokemus hyvästä asiakaspalvelusta, oon ilonen että ihmiset jakaa nimenomaan hyviä kokemuksia!
Iina M.
Mulla oli sama juttu, kun itse olin vielä myyjänä töissä. Tuntui niin hyvältä kuulla, että on onnistunut luomaan asiakkaalle tunteen, että häneen keskitytään täysillä. :)
Emma
Yleensä ärsyttää, jos vaatekaupassa myyjä kommentoi ostoksiani tyyliin “Onpa ihana pusero!” No tietenkin se on minusta ihana, kun olen sitä ostamassa :D Mutta Cubus on poikkeus, siellä jostain syystä myyjät kommentoivat siihen sävyyn, ettei se ärsytä minua ollenkaan, vaan tulee just semmonen olo, että “Vitsit miten onnistuinkin valitsemaan hyvin, ja ai kun kävi tuuri, että just tää löytyi mulle sopivassa koossa!” Lisäksi Cubuksella ainakin tähän mennessä olen aina saanut erityisesti farkkuja ostaessa pesuohjeet. Kerran myös palasin myyjän kehotuksesta vaihtamaan kassalle kiikuttamani farkut pienempiin, koska hänen mukaansa en ollut ottanut tarpeeksi napakkaa kokoa. Ja oikeassa oli :)
Iina M.
Cubus ja BikBok ovat kyllä mestareita löytämään hyviä myyjiä. :)
hanna
Se on kyllä suuri harmi, kun ihmiset eivät tykkää työstään ja ‘asiakaspalveluhymyä’ näkyy hiukan liiaksikin. Ihana silti huomata, että kaikki ystävällisyys ei ole kuollut :) Tuollainen kyllä aina piristää päivää.
Jouduin pitkään miettimään missä sain viimeksi hyvää ja asiantuntevaa asiakaspalvelua joka erottuisi virrasta hiukan. Todellisuus on se, että harvoin pyydän myyjien apua vaikka tarve olisikin. Viimeksi taisin saada hyvää palvelua Kluuvin Fazerilla asioidessani kun en osannut päättää mitä ottaisin ja kysyin neuvoa, sain maailman parhaan leivonnaisen ja erittäin hyvä kahvin päälle vielä hymyn :)
hanna
http://www.hannamariav.com
Iina M.
Kuulostaa siltä, että kassan takana oli hyvä myyjä. Mukava kuulla! :)
nasu86
asiakaspalvelijana tiedän kuinka tärkeää se hyvä palvelu on, monesti olen kohdannut itse niitä jotka yrittävät liikaa ja ovat teko pirteitä.
mutta itse aina kiitän heti tilanteessa hyvästä palvelusta ja saatan myös asiakkaana kehua minua palvellutta ihmistä vaikka kivoista hiuksista tms.
olet kyllä saanut ihanaa palvelua :)
Iina M.
Ja minä pöllö en tajunnut tuota. Tai siis tietysti kiitin, mutta olisi varmasti myyjänkin ollut mukava kuulla, että pelasti koko päiväni persoonallaan. :)
nasu86
no ei ole myöhäistä käydä jälikäteen kertomassa :)
Iina M.
Totta! :)