Tiedätkö, mikä on Buzzador? Jos et, tämä postaus kannattaa lukea läpi ajatuksella, sillä saatoit juuri löytää itsellesi uuden harrastuksen tai ainakin hauskan ajanvietteen. Jos erilaisten tuotteiden testaaminen kiinnostaa yhtään, olet löytänyt oikean ohjepostauksen luettavaksesi. Katsopa ensin tuo alla oleva video, jonka sunnuntaina kuvasimme, ja jatka sitten tarkempien tietojen lukemista videon alta tämän postauksen lopusta. Sain siis kunnian kuvata Buzzadorille pienen videoesittelyn etsistäni ja parhaista buzzausvinkeistäni. Toivottavasti onnistun innostamaan monta uutta buzzaajaa liittymään iloiseen tuotetestaajajoukkoomme. Mutta nyt sen videon pariin.

Buzzador-kampanjan vaiheet ovat tiivistettynä seuraavanlaiset:

  • kampanjakutsu. Kampanjakutsut lähetetään profiilien perusteella sivustolle rekisteröityneille buzzadoreille. Pienten lasten äideille soseita ja kissanomistajille kuivamuonaa, näin karkeasti yleistäen. Kampanjakutsuihin ei tietenkään ole pakko suostua, mutta mitä enemmän kampanjoita tekee, sitä enemmän saa pisteitä ja sitä helpommin saa lisää kampanjakutsuja. Pisteitä on tosin mahdollista saada myös mm. värväämällä ystäviään mukaan.
  • tuotelähetys. Jos kampanjaan on vastannut myöntävästi, testattava tuote toimitetaan arvioitavaksi. Joissakin kampanjoissa tuotteen arvioi vain kampanjaan osallistuva buzzador. Joissakin kampanjoissa tämä buzzador saa omien tuotteiden lisäksi jaettavaksi (yleensä hieman pienempiä) tuotenäytteitä myös ystävilleen/perheenjäsenilleen/tutuilleen.
  • tuotetestaus. Buzzadorin työ on arvioida tuotetta, joita hän ns. buzzaa. Buzzaaja kertoo ihmisille, joille hän tuotetta esittelee, että on buzzador, ja jakaa mahdolliset tuotenäytteet, jotta tuotetta voi kokeilla itse.
  • raportointi. Sekä mahdolliset tuotetestaajat, joille buzzador on jakanut näytteitä, että buzzador itse raportoivat kokemuksistaan Buzzador-sivustolle kampanjan voimassaoloaikana. Pakollisen loppuraportin lisäksi buzzador voi lähettää kampanja-aikana lyhyempiä salamaraportteja ja jakaa kokemuksiaan tuotteesta sosiaalisessa mediassa.

buzzador kampanjat

Ruokakampanja-annos, iso kokeilutuote sekä jaettavat näytteet ja esitteen takakansi.

Olen ollut mukana buzzaamassa jo monta vuotta ja ainoat ns. miinukset ovat mielestäni se, että kampanjakutsuja tulee välillä todella harvakseltaan. Toinen vähän ärsyttävä asia on se, että ystävät eivät aina muista täyttää raportteja saatuaan minulta tuotteita testiin, mutta tämä ratkeaa sillä, että olen jatkossa tiukempi ja muistuttelen raportoinnista tasaisin väliajoin. Siinäpä tärkeimmät ajatukseni aiheesta. Lisää Buzzador-juttujani voi lukea blogini Buzzador-kategoriasta. Vai oletteko jo ihan vakuuttuneita, että kannattaa liittyä mukaan? Vastailen myös mielelläni kysymyksiin aiheesta kommenttiboksin puolella, jos vaan osaan!

Buzzadoriksi voi liittyä tällä sivulla tai halutessasi minun suosittelemani tällä sivulla. :)